Una semana en Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu Una semana en Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu

Una semana en Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

05 September 2014 | Spanje, Barcelona

Hola!

Hier komt reisverslagje twee!
Ik ben inmiddels alweer meer dan een week hier in het mooie BCN, en ik voel me steeds meer thuis. Begin mijn draai echt te vinden hier, en heb alweer leuke dingen gedaan de afgelopen dagen.
Zondag hebben we overdag niet zoveel gedaan, lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan na een nachtje stappen. Zondag avond rond 18.00 zijn Pien en ik op weg gegaan naar Parc de la Ciutadella. Hier was een meeting met andere Erasmus studenten. We waren natuurlijk weer veel te laat, dus besloten we maar op ons gemakje het park te bekijken. Erg mooi! Veel mensen, 'straat' artiesten, er hing een beetje een hippie sfeer. Na een poosje rondgelopen te hebben vonden we de anderen en hebben we nog 1,5 uur in het gras zitten kletsen. Op de terug weg zijn we langs Arc de Triomphe gelopen, en natuurlijk even een fotootje gemaakt.

Maandag was het dan zover, de Spaans test om 10.00 's ochtends. Ivett, Pien en ik namen samen de metro naar de Universiteit in het centrum en maakten de test. Dit was puur om te bepalen wat voor niveau Spaans je hebt, dus no stress needed! Hierna zijn we weer naar huis gegaan, en om 15.30 hadden we onze eerste les. Pien en Ivett zitten samen in B1, en ik in A2. Eerst baalde ik hiervan, maar nu ben ik er erg blij mee. Dit niveau is precies goed voor mij! Het meeste heb ik in Nederland al gehad, maar alles herhalen was wel nodig dus dit is perfect! Deze Spaans les hebben we tot nu toe elke dag gehad van 15.30 tot 20.30, erg intensief dus. Maar gelukkig is het maar tot woensdag, dus dat valt mee. De Spaans lessen zijn erg leuk! Nieuwe leuke mensen ontmoet weer, en de docenten zijn erg aardig. Ondertussen probeer ik mijn Spaans uit op straat, want ik moet natuurlijk wel vloeiend Spaans kunnen na 5 maanden! Pien bleef maandag nog één nachtje bij mij slapen, want na 20.30 hadden we niet zo'n zin meer in verhuizen.

Dinsdagmiddag heb ik Pien helpen verhuizen! Met twee koffers en twee tassen de metro in, en op naar haar nieuwe kamertje! De locatie is perfect, een zijstraatje van de Ramblas. Ook haar huis is erg mooi en erg gezellige huisgenoten, dus ik zal hier ook vaak te vinden zijn de komende maanden haha. Na een Spaans lesje zijn we bij Pien gaan koken, en 's avonds voor het eerst alleen met de metro naar huis gegaan. Dit is natuurlijk helemaal goed gegaan, want die metro's zijn zo makkelijk hier!

Woensdag ochtend heb ik een lange skype sessies gehad met mama en nick! Even wat Spaans gestudeerd en toen weer naar de les. Na Spaans zijn Ivett en ik snel naar huis gegaan. We hadden namelijk om 22.30 weer een activiteit. Snel omgekleed en ons mooi gemaakt, en op naar Shoko. Dit is een restaurant overdag en een discotheek 's avonds. Het ligt aan het strand, dus een perfectie locatie. We kregen hier een erg lekker bordje met eten, champagne, wijn, en alles gratis! Na het eten ging het al snel over in dansen. Deze gratis activiteiten worden allemaal georganiseerd door een man genaamd Shaz, en hij vroeg ons of we VIP wouden. Dat wouden we natuurlijk wel! Dus we gingen met onze groep VIP en hebben daar de hele avond staan dansen. Ook hier kregen we weer gratis drank. Erg leuke avond dus, ik blijf een Nederlander haha! Nee, maar het was echt een super leuke avond! Heerlijk staan dansen. De terugweg met Ivett was helemaal een apart verhaal. De metro's rijden hier alleen zaterdag 's nachts, dus we wouden de nachtbus nemen. Terwijl we die aan het zoeken waren kwamen we twee 'fiets-taxi's' tegen, en één van de jongens bleek Hongaars te zijn. Ivett kwam met hem aan de praat, en de jongens boden aan om ons met de fiets naar een bus station te brengen. Dus daar gingen we, beide apart in één fiets, crossen door Barcelona. Een ervaring opzich! We moesten hierna nog een klein stukje met de nachtbus en nog 5 minuutjes lopen. Een top avond!

Gisteren konden we helaas niet uitslapen, want we moesten naar de universiteit om te betalen voor de Spaans curcus. Na dit gedaan te hebben heb ik in onze buurt even wat boodschapjes gedaan en wat school benodigdheden gehaald in een klein winkeltje wat je kunt vergelijken met de Xenos. Hierna heb ik fijn een uurtje geskypt met Laurens, die ik toch wel erg mis. 'S middags braaf gestudeerd voor Spaans en toen alweer lesje 4 gevolgd. Gisteravond ben ik vroeg gaan slapen, want weinig slaap en 5 uur Spaans op een dag is best vermoeiend.

Nu ben ik alweer een uurtje wakker, ga niet zoveel doen deze ochtend en straks natuurlijk weer Spaans. Vanavond hebben we een housewarming party bij Pien, dus dat gaat ook vast gezellig worden! Ik hou jullie op de hoogte! Ook bij dit verslag heb ik weer foto's toegevoegd, dus bekijk die ook even zou ik zeggen!

Dikke kus en knuffels!

  • 05 September 2014 - 14:27

    Maartje:

    Wauw Kyr, klinkt goed, en wel echt super intensief bezig met Spaans dus:) Lekker genieten en ik hoop dat we snel een stukje reisverslag lezen in het spaans hihi:)

    Liefs! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kyra

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 5661

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

BCN!

Landen bezocht: