First impressions count! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu First impressions count! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu

First impressions count!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

31 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Hola a todos!

Ik heb toch maar besloten een blog bij te gaan houden, om iedereen op te hoogte te houden van mijn semester in Barcelona!

Afgelopen woensdag 27 augustus vertrokken Pien en ik vanaf Düsseldorf richting Barca! Nadat mijn koffer (natuurlijk) 3 kilo te zwaar was, mocht ik uiteindelijk toch mee! Helaas een uurtje vertraging, maar de reis was prima en alles liep voorspoedig. Rond 19.00 kwamen we aan bij mn huisje, waar mijn Hongaarse huisgenootje Ivett ons op stond te wachten. De eerste indruk was al meteen goed, zowel van Ivett als van mijn huisje! Een prima kamertje met tweepersoonsbed, een kast, nachtkastje en een tafeltje! Hier zie ik mezelf wel 5 maand zitten! Verder heeft het huis twee mooie badkamers, een woonkamer en een moderne keuken! Ivett was direct erg behulpzaam en ging met Pien en mij de buurt verkennen. We kochten een metro kaart voor 3 maand, en wat boodschappen voor de volgende dag. Mijn andere huisgenootje Zita is ook Hongaars, ze woont hier al sinds februari en maakt lange dagen op haar werk. Ik ontmoette haar 's avonds en dit voelde ook direct erg goed. Beide meiden zijn super lief en behulpzaam!

Na een lekker nachtje slapen gingen Pien en ik op weg op de stad te verkennen. Met de metro naar Plaça de Catalunya, en vanaf daar de Ramblas op. We zijn langs de prachtige kathedraal gelopen, wat verschillende pleintjes gezien waaronder het gezellige Plaça Reial, en daarna zijn we doorgelopen naar de haven. Na een drankje op het terras zijn we heerlijk op het strand gaan liggen. Wat een zwaar leven toch! 'S avonds hebben we wat gegeten, en na wat skypen met het thuisfront gaan slapen.

Dag 2, vrijdag, begon met een bezoekje aan de IKEA. Zodra je daar binnenstapt heb je het idee dat je weer in Nederland bent. Vooral ook om het feit dat het 's ochtends een beetje regende. Maar dit was eigenlijk juist wel lekker verkoelend. Nadat we in de IKEA wat spulletjes voor mijn kamer hebben gehaald zijn we terug naar huis gegaan. Rond 17.30 gingen Pien, Ivett en ik richting Plaça de Catalunya voor een rondleiding door het centrum met andere studenten. Van de rondleiding zelf heb ik niks meekregen, maar het was wel erg gezellig om nieuwe mensen te ontmoeten. Het hoogtepunt van de rondleiding was dat een Spanjaard een emmer water over ons heen gooide vanaf het hoogste balkon, omdat we door smalle straatjes liepen te praten en hij wou dat we onze mond hielden. Zo maak je nog eens wat mee in Spanje, een ALS ice-bucket challenge zonder genomineerd te zijn! Na de rondleiding gingen we met een groepje naar een soort burger-bar Barcoa om een hapje te eten en daarna zijn we weer met ze 3e naar huis gegaan.

Zaterdagochtend ben ik met Zita en Pien naar een leuk accessoires winkeltje gelopen in onze buurt, en nog wat spulletjes gekocht voor mijn kamer en het huis. Ook zijn we even langs de Orange gelopen voor een Spaanse simcard! Na de lunch zijn we met ze vieren naar het strand gegaan, waar een volleybal 'toernooi' was voor Erasmus studenten.Weer nieuwe mensen ontmoet en afgesproken voor die avond. Rond 21.00 gingen Ivett Pien en ik naar Plaça Espanya naar de Magic Fountain show. Als jullie de foto's bekijken kun je zien waar ik het over heb. Hierna zijn we met een hele groep naar een straat festivalletje gegaan, Festival de Sants. Sants is de buurt waar ik in woon. 'S middags was er al een optocht van dit festival met menselijke torens, ook op de foto's te zien. Nadat we met de groep op straat hebben staan dansen hebben we de metro genomen naar club Bijous. Gratis entree en gratis drank tot 1.00 omdat we Erasmus studenten zijn, dikke prima dus! De hele avond staan dansen en gek doen met ze allen, en rond 3.30 met de metro weer naar huis! Een super gezellige avond gehad!

Nu ben ik net wakker, en vanavond hebben we weer een activiteit in Parc de la Ciutadella. Vandaag lekker van het zonnetje genieten!
Tot nu toe is Barcelona echt perfect! Leuke mensen, lekker weertje, mooi huisje en leuke activiteiten. Maar ik moet ook eerlijk zijn, ik moest erg wennen aan het idee dat ik hier meer dan 5 maand ga wonen. De control-freak in mij speelde een beetje op, en ik had toch wel een klein knoopje in mn maag. Maar dat is normaal, ik heb altijd even tijd nodig haha. Gisteren was een geweldige dag en ik heb ook super veel zin in de komende maanden!

Ik heb geen idee of ik deze blog bij ga houden, maar ik ga zeker mn best doen! Bekijk de foto's nog even om een beeld te krijgen bij dit verhaal!

Muchos besos xxx

  • 31 Augustus 2014 - 13:19

    Kelsey:

    Super leuk om allemaal te lezen! Sants is een goede buurt om te wonen

  • 31 Augustus 2014 - 22:04

    Esther Noordman:

    Leuk Kyra om je zo te volgen, fijn dat je een goede start hebt gehad! X

  • 03 September 2014 - 13:22

    Gonny Van Duinen:

    Wat klinkt dat allemaal mooi Kyra.
    Erg leuk om je verhaal te lezen, was dan ook al erg benieuwd hoe het daar was.
    Ik zou zeggen af en toe een update zou leuk zijn voor het thuisfront.
    Ik ga je volgen.
    Fijne tijd en geniet ervan.

    Xxx Gonny

  • 03 September 2014 - 13:42

    Ans De Weerdt:

    Hey Kyra,

    Dat klinkt goed!! Leuk om het allemaal te lezen!!
    Fijn dat het klikt met de huisgenoten!
    Succes en geniet ervan!



  • 03 September 2014 - 14:08

    Aylin:

    Hee nichtje!

    Wat een top verhaal!
    Fijn dat je kamer goed voelt en de mensen om je heen.
    Ik ga er vanuit dat je snel je draai hebt gevonden meid.
    Komt wel goed met jou!

    Have fun!

    Liefs

  • 03 September 2014 - 14:08

    Aylin:

    Hee nichtje!

    Wat een top verhaal!
    Fijn dat je kamer goed voelt en de mensen om je heen.
    Ik ga er vanuit dat je snel je draai hebt gevonden meid.
    Komt wel goed met jou!

    Have fun!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kyra

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 5668

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

BCN!

Landen bezocht: