Me encanta todo en esta ciudad! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu Me encanta todo en esta ciudad! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu

Me encanta todo en esta ciudad!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

18 November 2014 | Spanje, Barcelona

Hola a todos!

We zijn weer drie weekjes verder sinds mijn laatste verslagje, en ondertussen zijn mama en Laurens alweer langs geweest. De week voordat mama kwam ben ik woensdags nog een nachtje uit geweest naar Sutton, en had ik vrijdag avond een Halloween huis feestje bij Christy! Aangezien ik helaas niet zo'n grote verkleedkist hier heb als thuis, ging ik maar voor een leeuwen outfitje in bruine kleren. Vooral de make-up viel erg op haha. Erg gezellig avond! De anderen gingen nog verder feesten ergens, maar ik ging rond 1.00 naar huis, aangezien mama de volgende dag kwam! Om 12.00 haalde ik haar op van het vliegveld! Heerlijk om haar weer te zien! We moesten opschieten, want we hadden een lunchreservering bij een restaurantje bij mij in de buurt, Petit Pau. Dit restaurantje word op tripadvisor beoordeeld als het beste restaurant van heel Barcelona. En nee, het is niet enorm luxe waar je in je gala jurk naartoe moet. Je kunt er maar met 14 mensen zitten, en er hangt een hele gezellige en relaxte sfeer. Tripadvisor heeft absoluut niet gelogen, want het eten was heerlijk! Echt nog nooit zo lekker geluncht. We hebben het er ook lekker van genomen, een 3-gangen diner voor de lunch, waarom niet? Dit betekende ook dat we de rest van de dag niks meer hoefden te eten! Na de lange lunch zijn we een beetje rondgaan lopen in de buurt, want het was weer eens een national feestdag. Dit keer was het Allerheiligen, oftwel Todos los Santos. Er was weer van alles te doen op straat, waaronder muziek, marktjes, en optredens. We namen een paar panelletes mee voor 's avonds, wat een soort snoepjes zijn die bij de feestdag horen. 'S avonds zijn we opnieuw even door de wijk gelopen, maar uiteten gaan was niet meer nodig haha. Nadat mama in bed lag, ben ik naar Sarah toe gegaan, die een paar dagen later zou vertrekken naar huis. Met de groep hebben we ontzettend gelachen die avond, en rond 2.30 kroop ik naast mama in bed. Zondag was het zover, de fietstocht! Om 11.00 stonden we er klaar voor, en stapten we met een groep op de fiets. 4uur lang zijn we door Barcelona gecrosst, en hebben we van alles gezien en gehoord over de stad! Super leuk om de stad zo eens op een andere manier te zien! Na een starbucksje eind van de middag zijn we naar huis gegaan om ons even om te kleden. 'S avonds hebben we heerlijk gegeten in de tapasstraat Carrer de Blai. We hebben lekker aan de bar gehangen, met een tapashapje en wijntje. Na twee verschillende barretjes en een ijsje zijn we ons bed in gedoken. Maandag gingen we naar Sagrada Familia, en gingen we ook naar binnen. Wat een prachtig gebouw is dit! Erg mooi om van binnen te hebben gezien! En dan te bedenken dat het pas rond 2040 klaar is, gekkenwerk!
Na Sagrada hebben we de bus gepakt naar Parc Guell. Hier hebben we een hele poos rondgelopen, alle prachtige mozaïeken bekeken, en naar het hoogste punt gelopen voor het mooie uitzicht. Eenmaal terug in het centrum hebben we nog wat winkels onveilig gemaakt, lekker churros gegeten in mijn favoriete chocolaterie hier, en hebben we de Cathedraal nog even van binnen bekeken. 'S avonds zijn we lekker naar Tucco geweest, het restaurantje waar ik al eerder over heb geschreven. Na een heerlijke etentje zijn we naar huis gegaan, want dinsdag was alweer de dag van vertrek. 'S ochtends hebben we nog wel even een overdekt marktje bekeken in het centrum, Santa Caterina. Om het weekend af te sluiten hebben we een koffietje gedronken op de 9e verdieping van Corte Ingles, met uitzicht over Placa Catalunya en de stad. Mama stapte rond 17.30 het vliegtuig in, en toen was het weekendje samen alweer voorbij.

Nadat mama weg was ben ik 's avonds uiteten geweest met de groep, als officieel afscheid van Sarah. Donderdag heb ik gezellig met Pien bijgekletst, en vrijdag ben ik weer eens gaan hardlopen met Pien. Vrijdag avond heb ik lekker en gezellig gegeten met Michelle! Zaterdag avond ben ik uiteten geweest met Hannah, en daarna hebben we tot een uurtje of 4.00 bij pien thuis gezeten met de groep. Toen ik eenmaal wakker was zondag ben ik met Esmay naar een flooienmarkt geweest in het centrum, en hebben we daarna een drankje gedaan bij een bar, Bosc de les Fades, dat is ingericht als een sprookjesbar! Erg leuk! Helaas geen foto's, want het was te donker. Maandag en dinsdag moest er helaas volop gestudeerd worden en opdrachten maken. Gelukkig was ik hier donderdag mee klaar, want vrijdag kwam Laurens alweer!! Na een ochtendje colleges stond ik hem op te wachten op het vliegveld! Zo fijn om Lau weer bij me te hebben! Ik had lekkere twee taartjes gehaald bij de Chocolaterie, dus die hebben we samen opgegeten. Vrijdag avond zijn we heerlijk uiteten geweest, heerlijk om weer samen te zijn! Zaterdag heb ik Lau meegenomen naar Palau Nacional en het olympisch stadion. 'S middags hebben we lekker in de zon op het terras gezeten, en daarna gingen we naar het aquarium. Helaas, ik dacht dat ik het toegangsbewijs wel op mn telefoon kon laten zien, maar eenmaal aangekomen bleek ik het hele mailtje niet ontvangen te hebben. Dus, terug naar huis, uitprinten, en weer naar het centrum. 1,5 uur verder stonden we dan toch in het aquarium te kijken naar een hele hoop vissen, haaien, en natuurlijk ook nemo's. Ook leuk om gezien te hebben! Na een poosje rond te hebben gelopen en een drankje te hebben gedaan in de stad zijn we neergeploft in een restaurant. Na het eten heb ik Laurens nog even Ovella Negra laten zien, en toen naar huis. Zondag zijn we naar het Parc del laberint d'horta geweest. Een prachtig romantisch park, met een groot labyrinth. Helaas konden we er niet in, i.v.m. onderhoud. Na een wandeling in het park zijn we terug gegaan naar het centrum. Een beetje geshopt, terrasje, en daarna weer lekker uiteten. Maandag ging Lau helaas alweer naar huis.. Een geweldig weekendje samen met een heerlijk zonnetje!

Verder gaat alles hier nog steeds super! Het is bij iedereen te merken dat we iets meer moeten doen voor school, maar dat hoort er ook bij hè. Verder staat er nog een bezoekje van mama/papa & nick op het programma begin december, en er zijn alweer plannen voor leuke tripjes. Heel gek idee dat ik over 5 weken alweer naar huis ga voor kerst. En dan na de kerst is het nog maar 3 weekjes voordat ik 'voorgoed' naar huis ga. De tijd gaat zo ontzettend snel, dus ik ga nog even optimaal genieten hier!! Foto's staan wederom weer op facebook, mochten jullie het leuk vinden om die even te bekijken! Tot snel weer! Besos guapas xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kyra

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5659

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

BCN!

Landen bezocht: