Disfrutando de Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu Disfrutando de Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kyra Mulder - WaarBenJij.nu

Disfrutando de Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Kyra

06 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Hier ben ik weer! Een nieuw verslagje over al leuke dingen die ik de afgelopen weken weer heb meegemaakt! Ik vermaak me nog steeds ontzettend!

Mijn laatste verslagje eindigde met een paar woordjes over La Merce. Wat een geweldig festival was dit! Overal in de stad was wat te doen. Dans, theater, muziek en nog veel meer! In het weekend ben ik met Pien en Ivett naar Parc de la Ciutadella gegaan, waar ontzettend veel te doen was! Heel erg mooi allemaal! Die zondag hadden we een tripje met de groep naar de Costa Brava! 'S ochtends vertrokken we met twee bussen naar Empuriabrava, waar we twee uurtjes vrije tijd hadden. Helaas was het bewolkt, dus hebben we maar geluncht op het strand. Zonnen was er helaas niet bij.. Na de twee uurtjes vrije tijd gingen we bootje varen in Empuriabrava, en gelukkig brak de zon toen door! Het boot tochtje was heerlijk en natuurlijk weer erg gezellig! Toen gingen we weer de bus in, op naar Cadaques. Een prachtig stadje waar we door heen hebben gewandeld, en 's avonds lekker hebben gegeten. Rond 20.30 gingen we weer de bus in, en reden we in 2,5 uur terug naar Barcelona. Een heerlijke dag! Maandag, dinsdag en woensdag was er nog steeds La Merce. Deze dagen heb ik lekker hardgelopen, genoten van La Merce en hadden we een Pools dinertje bij Pien thuis! Hierna zijn we naar een kroegje gegaan onder Pien haar huis: Ovela Negra, oftewel het zwarte schaap. Woensdag avond eindigde La Merce. Overdag hebben we naar de human towers gekeken en natuurlijk waren er nog steeds festiviteiten in de stad. 'S avonds eindigde het met prachtig vuurwerk op Placa Espanya, wat er uitzag als een sprookje. Toen was het alweer weekend! Ik begon het weekend lekker met een middagje strand, en 's avonds een filmpje met Pien! Zaterdag zijn Pien en ik naar Montjuic gegaan. Hier was ik ook al met pap en mam geweest, maar nu heb ik de andere kant van de berg gezien! Het prachtige palau national, estadio olympic en opnieuw het kasteel. Dit keer heb ik het kasteel van binnen bekeken! 'S avonds zijn we naar een Tapas Festival geweest met de groep. Allemaal kraampjes met verschillende tapas hapjes, erg lekker! Daarna zijn we drankjes gaan doen tot in de late uurtjes. Zondag was de saaiste dag tot nu toe, alleen maar regen. Ook daar moet ik aan wennen in Barcelona.

Afgelopen week heb ik weer van alles gedaan. Maandag was een druk dagje. College, kaartjes geregeld voor FC Barcelona, strand, en 's avonds een Italiaans dinertje weer door één van Pien haar huisgenoten. Hierna ben ik nog even een drankje wezen doen bij Hannah thuis.
Dinsdag weer lekker hardgelopen, sportief he? :)
Woensdag heb ik gezellig met Nicolette gegeten, een meisje die ik ontmoet had tijdens mijn Spaans lessen in het begin! Erg gezellig! Hierna door gegaan naar Shoko! Afgelopen donderdag ben ik lekker naar de Primark gegaan, ook hier ontkomt mijn portemonnee niet aan de Primark. 'S avonds ben ik voor het eerst met Zita meegegaan naar Zumba! Zij geeft les in Badalona, wat 20 minuutjes met de trein is! De les was super!! Ben ook van plan om dit zeker één keer per week te gaan doen, misschien wel vaker. Iedereen was erg aardig, ook al spreken ze amper engels. Maar dat is alleen maar goed voor mijn Spaans!
Vrijdag avond was het de beurt aan de Nederlanders om te koken, oftewel Dutch dinner. Pien en ik hebben een herfststamppotje gemaakt, met wortels en appels. Helaas hebben ze hier geen rookworst, dus dan maar een gewoon worstje. Het was erg lekker, en viel in de smaak bij de anderen. Hierna kwam de groep en hebben we drankjes gedaan bij pien thuis. Daarna door naar Opium!
Zaterdags was het weer tijd voor een tripje! Met de groep gingen we naar Montserrat, een klooster hoog in de bergen. Een trein en een kabelbaan later stonden we op de berg. Prachtig uitzicht en het klooster was ook erg mooi! We namen nog een treintje om hogerop te komen, en hier zijn we gaan klimmen om nog hoger te komen. Na een klein 1,5 uur klimmen gingen we weer terug. Ben erg blij dat ik dit gezien heb, echt een aanrader! 'S avonds zijn we weer lekker uiteten geweest met zn allen bij een lokaal restaurantje! Gister ben ik lekker gaan lunchen met Lena. 'S avonds waren er zumba vrienden van Zita, dus daar heb ik nog een poosje bij gezeten en mn Spaans geoefend haha.
Vandaag was ik lekker een dagje vrij, en vanavond ga ik weer naar Zumba! De tijd gaat ontzettend snel hier, woensdag ben ik er alweer 6 weken. Volgende week woensdag komt Laurens lekker een weekje langs, waar ik erg veel zin in heb natuurlijk! Voor de komende maanden staat er bijna elk weekend wel een tripje of bezoekje op de planning, dus vervelen hoef ik me niet! Hopelijk vonden jullie het weer leuk om even te lezen wat ik hier allemaal doe! Hasta mi proxima historia! Besos y abrazos xxx

  • 06 Oktober 2014 - 20:50

    Esther Noordman:

    Hey die Kyra,
    Leuk weer om je verslag te lezen.
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Vele uitstapjes en feestjes, super leuk!!
    Bij ons ook alles oke.
    Veel plezier volgende week als Laurens komt.
    Tot horens.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Kyra

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5656

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

BCN!

Landen bezocht: